JAK UIŚCIĆ OPŁATĘ, SPOSOBY UISZCZANIA OPŁAT SĄDOWYCH? ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI z dnia 21 marca 2016 r. w sprawie sposobu uiszczania opłat sądowych w sprawach cywilnych.

SPOSOBY UISZCZANIA OPŁAT SĄDOWYCH OKREŚLA ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI z dnia 21 marca 2016 r.w sprawie sposobu uiszczania opłat sądowych w sprawach cywilnych.

ZGODNIE Z ROZPORZĄDZENIEM

§ 2. Opłaty sądowe w sprawach cywilnych uiszcza się w formie:

1)  bezgotówkowej:

a)  na rachunek bieżący dochodów sądu właściwego dla podjęcia czynności procesowej, z którą wiąże się uiszczenie opłaty sądowej, lub sądu, za pośrednictwem którego, zgodnie z obowiązującymi przepisami, wnosi się pismo podlegające opłacie sądowej,b)  za pomocą mechanizmów gwarantujących nieodwołalne zainicjowanie procedury wpłaty oraz identyfikację wnoszącego opłatę sądową, udostępnionych przez system teleinformatyczny Ministerstwa Sprawiedliwości ob- sługujący płatności, z zastrzeżeniem § 5;

2)  wpłaty gotówkowej bezpośrednio w kasie sądu właściwego dla podjęcia czynności procesowej, z którą wiąże się uiszczenie opłaty sądowej, lub sądu, za pośrednictwem którego, zgodnie z obowiązującymi przepisami, wnosi się pismo podlegające opłacie sądowej;

3)  znaków opłaty sądowej.

§ 3. Numery rachunków bieżących dochodów sądów, o których mowa w § 2 pkt 1 lit. a, Ministerstwo Sprawiedliwości nieodpłatnie udostępnia i aktualizuje na swojej stronie internetowej. Numer rachunku bieżącego dochodów sądu udostępnia się także na tablicy ogłoszeń w budynku sądowym oraz na stronie internetowej sądu.

20 komentarzy - Dodaj komentarz
  • gamefly was -

Thanks for finally talking about > JAK UIŚCIĆ OPŁATĘ, SPOSOBY UISZCZANIA OPŁAT SĄDOWYCH?
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI z dnia 21 marca
    2016 r. w sprawie sposobu uiszczania opłat sądowych w sprawach cywilnych.

| Adwokat Bydgoszcz Rozwody – Adwokat Dariusz Kusz –
    Upadłość Konsumencka – Prawnik – Rozwód – Separacja – Alimenty –
    Zachowek – Zasiedzenie – Podział Majątku – Spadki
    – Sprawy Rodzinne – Separacja – Zadośćuczynienie – Odszkodowanie.
    Pomoc prawna na najwyższym poziomie. Prawo to nasza
    pasja od zawsze. < Liked it!

• what asmr -

hello there and thank you for your information – I’ve certainly picked up anything new from right here.
    I did however expertise several technical issues using this
    site, as I experienced to reload the site lots of times previous to I could get it to
    load correctly. I had been wondering if your hosting is
    OK? Not that I am complaining, but slow loading instances times will sometimes affect your placement
    in google and could damage your high-quality score if ads and marketing with
    Adwords. Well I’m adding this RSS to my email and can look out
    for a lot more of your respective intriguing content. Ensure
    that you update this again soon.

• asmr our -

This is the perfect site for everyone who wishes to find out
    about this topic. You realize so much its almost hard to argue with you (not that I actually will need to…HaHa).
    You definitely put a brand new spin on a subject which has
    been discussed for decades. Wonderful stuff, just excellent!