FUNDUSZ ALIMENTACYJNY, ŚWIADCZENIE Z FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO, DLA KOGO, KOMU PRZYSŁUGUJE?

W przypadku bezskuteczności egzekucji osoba uprawniona może złożyć do organu właściwego wierzyciela wniosek o podjęcie działań wobec dłużnika alimentacyjnego. Do wniosku należy dołączyć zaświadczenie organu prowadzącego postępowanie egzekucyjne o bezskuteczności egzekucji zawierające informację o stanie egzekucji, przyczynach jej bezskuteczności oraz o działaniach podejmowanych w celu wyegzekwowania zasądzonych alimentów.

Komu przysługuje świadczenie z funduszu alimentacyjnego?

Świadczenia z funduszu alimentacyjnego przysługują osobie uprawnionej do ukończenia przez nią 18 roku życia albo w przypadku gdy uczy sięwszkole lub szkole wyższej do ukończenia przez nią 25roku życia, albow przypadku posiadania orzeczenia o znacznym stopniu niepełnosprawności –bezterminowo.

1a. Wprzypadku ukończenia przez osobę uprawnioną szkoły wyższejw trakcie ostatniego roku studiów prawo do świadczeń z funduszu alimentacyjnegoprzysługuje do zakończenia tego roku studiów, nie dłużej jednak niż do ukończenia przez osobę uprawnioną 25 roku życia.

[2. Świadczenia z funduszu alimentacyjnego przysługują, jeżeli dochód rodziny w przeliczeniu na osobę w rodzinie nie przekracza kwoty 725 zł. – 800 ZŁOTYCH OD 1.07.2019 R.

Podstawa prawna: art. 2, 9, 10, 11, 12, 15 i 18 ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (jedn. tekst Dz. U. z  2009 r. Nr 1, poz. 7 z późn. zmianami).

Wykaz potrzebnych dokumentów:

• wniosek o ustalenie prawa do świadczenia z funduszu alimentacyjnego
• zaświadczenia wydane przez naczelnika właściwego urzędu skarbowego lub oświadczenia o dochodzie podlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, na zasadach określonych w art. 27, 30b, 30c i 30e ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych;
• zaświadczenia lub oświadczenia dokumentujące wysokość innych dochodów;
• oświadczenie o deklarowanych dochodach osiąganych przez osoby podlegające przepisom o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne;
• oświadczenia członków rodziny o dochodzie niepodlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych;
• zaświadczenie lub oświadczenie o wysokości składek na ubezpieczenie zdrowotne;
• zaświadczenie właściwego organu gminy, nakaz płatniczy albo oświadczenie o wielkości gospodarstwa rolnego wyrażonej w hektarach przeliczeniowych ogólnej powierzchni w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy;
• zaświadczenie organu prowadzącego postępowanie egzekucyjne stwierdzające bezskuteczność egzekucji,
• odpis prawomocnego orzeczenia sądu zasądzającego alimenty;
• dokument stwierdzający wiek osoby uprawnionej (akt urodzenia dziecka, dowód osobisty);
• zaświadczenie o uczęszczaniu osoby uprawnionej do szkoły lub szkoły wyższej – gdy ma ukończony 18 rok życia;
• dowód osobisty osoby składającej wniosek;

Opłaty: Nie pobiera się.

Termin załatwienia sprawy: Świadczenie z funduszu alimentacyjnego przysługuje począwszy od miesiąca, w którym wpłynął wniosek, nie wcześniej jednak niż od początku okresu świadczeniowego, do końca tego okresu.

Procedura odwoławcza: Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy, za pośrednictwem Burmistrza Świecia, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

20 komentarzy - Dodaj komentarz
  • 0mniartist -

What i do not understood is in fact how you are not actually
    much more neatly-preferred than you might be
    right now. You’re very intelligent. You recognize therefore
    significantly relating to this subject, made me personally consider it from a lot of numerous angles.
    Its like men and women aren’t involved until it’s one thing to do with Girl gaga!
    Your own stuffs excellent. Always deal with it up!
    asmr 0mniartist

• an asmr -

Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets
    I could add to my blog that automatically
    tweet my newest twitter updates. I’ve been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with
    something like this. Please let me know if you
    updates.

• asmr with -

Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets I could add to my blog that automatically tweet my newest twitter updates.
    I’ve been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this.
    Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.

• but asmr -

Woah! I’m really digging the template/theme of this site.
    It’s simple, yet effective. A lot of times it’s difficult to get that „perfect balance” between usability and visual appeal.
    I must say that you’ve done a very good job with
    this. In addition, the blog loads extremely fast for me on Safari.
    Exceptional Blog!

• t.co -

scoliosis
    Oh my goodness! Incredible article dude! Thank you, However
    I am having problems with your RSS. I don’t understand the
    reason why I am unable to join it. Is there anybody else having similar RSS issues?

Anyone that knows the solution can you kindly respond? Thanx!!
    scoliosis

• asmr when -

I think everything said made a ton of sense. However, what
    about this? suppose you composed a catchier title? I
    mean, I don’t wish to tell you how to run your blog, but
    suppose you added something that grabbed a person’s attention? I mean FUNDUSZ
    | Adwokat Bydgoszcz Rozwody – Adwokat Dariusz Kusz – Upadłość Konsumencka – Prawnik
    – Rozwód – Separacja – Alimenty – Zachowek – Zasiedzenie – Podział Majątku – Spadki – Sprawy Rodzinne – Separacja –
    Zadośćuczynienie – Odszkodowanie. Pomoc prawna na najwyższym poziomie.
    Prawo to nasza pasja od zawsze. is a little plain. You could glance at
    Yahoo’s front page and watch how they create news headlines to grab viewers to click.
    You might add a related video or a picture or two to get readers interested about what you’ve written. Just my opinion,
    it might make your website a little livelier.