Rozwód Przebieg Postępowania Prawnik

PRZEBIEG POSTĘPOWANIA

Sąd rozpatruje sprawę na rozprawie, przy czym może być ich więcej niż jedna. Sąd przesłuchuje małżonków, przeprowadza zawnioskowane dowody. W trakcie procesu strony mogą zgłaszać różne wnioski dowodowe np. o przeprowadzenie dowodu ze świadków, dokumentów. W przypadku braku porozumienia między stronami sąd będzie prowadził postępowanie dowodowe w celu ustalenia winy jednej lub obydwu stron w spowodowaniu rozkładu pożycia małżeńskiego. Ustalenie przez sąd chociażby minimalnej winy jednej ze stron przy przeważającej winie drugiej strony, skutkuje orzeczeniem rozwodu z winy obojga małżonków. W sprawie mogą zeznawać w charakterze świadka także małoletnie dzieci stron. W trakcie postępowania sąd może przekazać sprawę do postępowania mediacyjnego, gdy uzna, że są szanse na utrzymanie małżeństwa. Sąd w sprawie rozwodowej wydaje wyrok, orzeka, który z małżonków jest winny rozkładowi pożycia chyba, że małżonkowie z tego zrezygnują. W procesie o rozwód sąd orzeka też o wielu innych sprawach małżonków i ich małoletnich dzieci.

Sąd może wydać wyrok:

bez orzekania o winie małżonków
stwierdzający, że winni są oboje małżonkowie
stwierdzający wyłączną winę jednego z małżonków
Po wydaniu wyroku przez sąd okręgowy można złożyć od niego apelację. Sprawę II instancji rozpoznaje sąd apelacyjny. Kasacja do Sądu Najwyższego nie przysługuje.

W kancelarii dowiecie się Państwo: jak uzyskać rozwód, kiedy Sąd nie orzeknie rozwodu, co wpływa na wysokość zasądzonych alimentów, jak w odpowiedni sposób napisać pozew rozwodowy

Jeżeli zdecydujecie się na powierzenie nam swojej sprawy, pomożemy wspólnie przejść przez ten trudny etap życia w szybki i sprawny sposób oraz jak najmniej uciążliwy.

Zapraszamy do kontaktu z Kancelarią, wyjaśnimy dokładnie wszelkie wątpliwości.